tirsdag den 23. august 2011

Fibermuffins

Min kæreste er vild med disse fibermuffins, så de bliver troligt bagt herhjemme, så han kan få en med hver dag som mellemmåltid på arbejde :O)

Fibermuffins

Ca. 15 stk.

3 dl hvedemel
1 spsk. bagepulver
1/4 tsk. salt
2 spsk. sukker (bruger sødemiddel i pulverform)
3 dl Kellog's All Bran
3 dl skummetmælk
2 æggehvider
2 spsk. olie

Bland All Bran sammen med mælk og lad det trække i 2-3 minutter. Tilsæt æggehvider og olie. Pisk godt med en håndmikser.

Bland mel, bagepulver, salt og sukker sammen og tilsæt melblandingen under omrøring til dejen hænger sammen - rør endelig ikke for længe.

Fordel dejen i silikonemuffinsforme og bag dem ved 200 grader i ca. 15 minutter til de er gylde og lysebrune.


2 kommentarer:

  1. Hej Heidi! Chris har skrevet en kommentar før, men jeg tænkte at jeg også lige måtte smide én ;-)
    WOW en flot blog du har fået lavet dig! Det var så fedt at du gjorde det, og jeg glæder mig meget til at følge dig fremover ;-)

    -Jose

    SvarSlet
  2. Hej Jose,
    Tusind tak for de søde ord.. -I er altid velkomne til at skrive en kommentar! :O)

    SvarSlet